onsdag 16 juni 2010

Onsdag

Idag har det varit Onsdag hela dagen och strålande väder! Kan inte bli bättre! :)
Dagen hade kunnat börja bättre dock.. Idag va det nämnligen dags för ett nytt besök på bvc. Gossen skulle mätas och vägas och även få sin 5 månaders vaccination. När klockan närmade sig kvart i 1 och vi va redo att gå så kom jag på att jag glömt diska en flaska att ha med mig.. Så jag fick fort som tusan leta upp en och diska av den. På diskbänken jämte stod min oöppnade vinflaska och givetvis under all stress så råkar jag på nåt lustigt sätt stöta emot den med armbågen och den flög i golvet! Tusen glasbitar va nu strödda över heeeeela golvet och större delen av köket va rött och fint! Varför ALLTID när man har en tid att passa?! Svabbade av en supersnabbis, kastade Kevin i vagnen och sprang ner till bussen, som redan stod där.
Av ren "säkerthetsgrej" kollade jag i boken för att säkerställa att det va 13.30 vi skulle vara på där. Och gissa tre gånger, va det det? NEJ! Vi skulle varit där klockan 13.00 och alltså inte 13.30! Vafan! Jag som hade kunnat sätta mitt liv på att de va halv 2! Förjäves telefonterrade jag distriktsköterskan för att höra hur jag skulle göra, om jag skulle åka in och ändå få ett besök, trots en halvtimmes försening eller om vi skulle boka om. Men hon svarade inte.. Givetvis! Satte mig på bussen i vilket fall och tänkte att jag får ta risken om ifall att vi kommer in eller inte. Men det gjorde vi. Som tur väl va! :) Nu kunde man andas ut, och resten av dagen har gått som på räls! :)

Vid halv 3 tog vi bussen hem igen och jag lämnade av Kevin hos mormor.
Gubben och jag snörade på oss inlinesen, åkte nån timme runt svängsta, mellanlandade hos Hanna och tog en kaffe, sen åkte vi hem igen. :) Superkul! Det här kommer bli världs! Imorn blir det ännu en tur! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar