torsdag 1 april 2010

1 April

Har helt missat att skriva vad det är som är "fel" med lillemans tunga.
Det är som såhär va att hans tungsträng sitter lite fel. Den sitter ända ut i tungspetsen, och det gör att han inte kan suga på t.ex nappen som han ska. + att han kan komma att få lite problem sen när han börjar att äta "riktig" mat. Han kan ju inte få upp tungspetsen i gommen som när man sväljer, och kan inte t.ex slicka sig runt läpparna osv.. Därför gör man ett klipp i strängen för att motverka detta och eventuella talsvårigheter när han blir äldre. Detta är tydligen ganska vanligt och inget större ingrepp, men jag vill ändå att de ska göra det så fort som möjligt. Det gör ju ändå ont, och som jag skrev i förra inlägget uppfattar de ju inte "smärta" på samma sätt nu som när de blir äldre.

Så det är så det ligger till..

Dagen idag har spenderats med Jenny :) Tog en fika hemma hos henne först, sen tog vi vagnen och gick in till stan, tog en glass på torget och gick sedan ett par vändor i affärer.
Tänkte jag skulle inhandla nåt att ha på mig på lördag, då det vankas utgång men jag fann ingenting som föll mig i smaken :/ Hittade däremot lite annat att ha vardagligt såsom en kofta, en tunika/linne och ett par leggings :)

Sen på kvällen kom Nickie och Jessica hit och fikade med mig och lillfis :)

.. Kofta från Hm



..Linne från Hm (Fast ett vitt)



.. Och leggings, liknande dessa från Karl-oskar och Christina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar