tisdag 27 juli 2010

Vaarmt

Nu har jag äntligen kommit hem och satt ner röven i soffan.
Och jag kommer inte lyfta den på bra länge..
Dagen har sett ut som såhär.. Vaknade klockan 11 (!) av att pladderkvarnen Engström vaknat i sitt rum. Steg upp och möttes av världens leende, och hela dagen va som gjord!

När vi myst en stund slog tanken mig att jag glömt plocka in tvätten från balkongen och när jag kom ut så ser jag poliser ligga spridda runt om där jag bor.. Hmm, tänkte att nu är det nåt som inte står riktigt rätt till.. Kikade bort mot husen och där stod, 3 civilbilar, 3 pikébussar, 2 polisbilar och en liknande militärpolisbil, utöver dessa fanns där också brandbil på plats. Gubbarna va väpnade med både sköld, hundar och full skyddsutrusting!

Det visade sig vara en bråkig beväpnad man i lägenheten mitt emot oss, därav uppståndelesen... Känns som att det är påtiden att man letar nytt hem nu! Man går fan inte säker nånstans! :S

Dagen fortsatte och jag, sonen och mormorn styrde bilen mot tingsryd marknad. Där blev jag 14 par strumpor och en räkmacka rikare och kevin fick 3 tröjor. :)

Väl hemma igen, svitti och dan avslutade gubben och jag kvällen med en tur med 4 hjulingen. Underbart i detta vädret :) Nu är klockan redan halv 10 och gossen däckade på noll och ingenting för nån timme sen. Jag ska traska in i duschen nu, ta nåt att äta sen får det bli bingen här med. Imorgon är det en lektion på körskolan och 6 månaders kontrollen för gossen. Ska bli så spännande att se hur stor han blivit :) Det va ju 1 och en halv månad sen sist :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar