måndag 15 februari 2010

Ringde försäkringskassan nyss för att höra hur långt de kommit med mina pengar.
Jag skickade in alla papper precis när Kevin föddes ändå har de inte kommit ännu. De sa att om jag har tur kommer de i slutet av Februari, annars tar det ytterligare 30 dagar. (Jag och tur går inte hand i hand) Jag begriper inte vad det är som ska ta sån tid?
Det känns inte alls roligt att enbart få barnbidraget denna månaden, den är redan "knaper" som den är. Vi förlorade nämnligen mycket pengar på dom 10 dagarna daniel va pappaledig. Mer än vad vi trodde vi skulle göra, så min mammapenning hade vart mer än välbehövlig just denna månaden. Nu är det ju abslout inte så att vi inte klarar oss, för det gör vi helt klart. Men det hade ju vart skönt att kanske ha lite extra att kunna hitta på någonting för,- vi familjen på helgerna när alla är hemma tillsammans. :/ Tråkigt! Får ta och göra nåt alldeles extra nästa månad istället när allt är som vanligt igen :)

Slog en signal till familjerätten med, och vi fick en tid att komma in den 1 Mars halv 4 för att skriva på faderskapspapprena :) Ska bli skönt att ha det gjort och slippa gå och tänka på det. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar